Regeneracja pomp wtryskowych

Common Rail oraz rotacyjnych VP 29 / 30 / 37 / 44

Oferujemy regenerację pomp wtryskowych do silników diesla wszystkich znanych marek. Naprawa odbywa się tylko na oryginalnych częściach zamiennych a każda zregenerowana pompa jest sprawdzana pod kątem wielu parametrów na maszynie. Każdą naprawę obejmuje pisemna gwarancja oraz wydruk potwierdzający sprawność pompy.

Pompy pochodzące z silników Diesla typu Common Rail dostarczone do regeneracji zostają zdemontowane na części i podzespoły w celu wstępnej weryfikacji optycznej stopnia ich zużycia przy użyciu mikroskopu. Taka weryfikacja zużycia w połączeniu z testem komputerowym pozwala na precyzyjną ocenę jej stanu technicznego. 

Na kolejny etap w procesie regeneracji pompy składają się następujące czynności:
– mycie wszystkich elementów wewnętrznych pompy za pomocą myjki ultradźwiękowej,
– wymiana uszczelnień zewnętrznych i wewnętrznych na nowe,
– wymiana innych elementów pompy wykazujących nadmierne zużycie lub uszkodzonych,
– ponowny montaż pompy z użyciem specjalistycznych narzędzi,
– test komputerowy po naprawie z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych na stole probierczym.

Warunkiem koniecznym dla dopuszczenia pompy wtryskowej na stole probierczym jest jej wcześniejsze umycie co wiąże się z kolei z koniecznością rozebrania jej na części pierwsze. Po zamontowaniu pompy do pojazdu, każdorazowo konieczne jest powtórzenie procesu czyszczenia przed jej przetestowaniem.

Poniżej przedstawiamy podstawowe objawy, które mogą sugerować uszkodzenie się pompy wtryskowej:
a) Silnik nie uruchamia się: urwany wałek pompy, uszkodzony zawór ZME (regulujący ciśnienie paliwa), uszkodzone utwardzenie wałka i krzywki pompy – opiłki w pompie,

b) Nierównomierna praca silnika, falowanie obrotów: uszkodzony zawór sekcji, uszkodzony zawór ZME, opiłki w pompie,

c) Ciężki rozruch silnika: uszkodzony wałek i krzywka – opiłki w pompie, zanieczyszczony zawór ZME, zużyte eksploatacyjnie sekcje tłoczące, uszkodzony zawór odcinający jedną z sekcji, zawieszona sekcja pompy, zawieszony popychacz sekcji,

d) Brak mocy silnika: uszkodzony zawór ZME, zanieczyszczony zawór ZME jak i cała pompa, uszkodzony w pozycji otwarcia zawór odcinający jedną z sekcji (EMV), zatarta jedna z sekcji pompy, uszkodzony zawór ssąco tłoczący sekcji, uszkodzony jeden z dekli pompy przykrywający sekcję i zawór, zawieszony popychacz sekcji.