Czyszczenie filtrów DPF, FAP, SCR, AdBlue, katalizatorów

Regeneracja przebiega na szwajcarskiej maszynie FF Solution FH2, najnowocześniejszej maszynie zaprezentowanej na targach w maju 2018r.

Jest to jedna z najdroższych a jednocześnie najlepsza maszyna dostępna na dzień dzisiejszy na rynku europejskim.

Czyścimy filtry:

  • zabrudzone sadzą,
  • zalane lub zapieczone olejem,
  • z zalegającym popiołem,
  • z dodatków do paliw,
  • z skrystalizowanego mocznika,
  • z innych substancji (np. tlenku ceru)

Maszyna w 99,5% usuwa wszystkie zanieczyszczenia zalegające w filtrze. Cały proces jest w 100% ekologiczny, środki czyszczące używane do regeneracji są w pełni nie szkodliwe dla środowiska.

Proces czyszczenia i regeneracji:

  • Dobór i montaż odpowiednich adapterów montażowych i redukcji
  • Wtryśnięcie specjalistycznego detergentu po obu stronach wkładu ceramicznego. Detergent ma za zadanie m.in wypieranie zalegającego oleju silnikowego, który mógłby utrudnić proces czyszczenia
  • Montaż filtra lub katalizatora do komory czyszczącej szwajcarskiego urządzenia FH2
  • Czyszczenie DPF wodą o wysokim impulsowym przepływie. Wysoki wydatek możliwy jest dzięki turbinie zainstalowanej wewnątrz urządzenia. Proces czyszczenia rozpoczynany jest wstecznie do przepływu spalin.
  • Po zakończonym pierwszym cyklu, odwracany jest kierunek przepływu, zatem rozpoczyna się czyszczenie wodą zgodnie z kierunkiem spalin. Z racji mniejszego dławienia niż w fazie pierwszej urządzenie uruchamia w cyklu automatycznym dodatkową pompę dla zwiększenia przepływu wody.
  • Trzeci cykl czyszczenia wodą jest powtórzeniem cyklu pierwszego, zatem przeciwnie do przepływu spalin.
  • W przypadku bardzo silnie zabrudzonych filtrów DPF procedura czyszczenia zostaje powtórzona we wszystkich trzech krokach.
  • Opróżnienie filtra lub katalizatora z wody
  • Suszenie filtra przepływającym powietrzem w temperaturze ponad 100 C.
  • Chłodzenie filtra DPF w wymuszonym obiegu powietrza. DPF po zakończonym procesie suszenia i chłodzenia jest wolny od wody użytej do czyszczenia.
  • Powyższa procedura jest gwarancją usunięcia 99,5% sadzy oraz popiołu, a także oleju silnikowego lub płynu chłodniczego z filtra DPF lub katalizatora. 

Czyszczenie, wydruk i gwarancja

W przypadku gdy filtr DPF lub katalizator ma pęknięty, niekompletny lub nadtopiony wkład ceramiczny lub widać ślady mechanicznej ingerencji w DPF, nie będziemy w stanie go zregenerować. Regeneracja jest możliwa tylko w przypadku, gdy filtr jest zabrudzony, nawet bardzo mocno, ale nie uszkodzony. W razie braku możliwości naprawy nic nie płacisz.

W czasie czyszczenia i regeneracji:

  • nie rozcinamy filtrów,
  • nie spawamy filtrów,
  • nie wypalamy filtrów

Do każdego zregenerowanego filtra otrzymujecie Państwo wydruk z maszyny porównujący ilość przepływu powietrza mierzony w m3/h przed i po regeneracji. Dodatkowo załączamy specjalny raport czyszczenia filtra.

Każdy filtr objęty jest 24 miesięczną pisemną gwarancją.

Jedyna maszyna która posiada dwa zbiorniki

Na rynku europejskim jest dużo innych, różnych maszyn czyszczących które nawet podobnie wyglądają, jednak zasada działania znacząco ich różni np.

  • FFSolution jako jedyna maszyna na świecie posiada 2 zbiorniki na czystą i brudną wodę tzn. że brudna woda spływa do pierwszego zbiornika, następnie jest przepompowywana poprzez 4 masywne filtry do drugiego zbiornika z czystą wodą i dopiero stamtąd pod wysokim ciśnieniem czyści filtr.
  • Inne maszyny z jednym zbiornikiem pompują brudną wodę do filtra wodnego, następnie bezpośrednio na filtr DPF. Po czasie filtr wodny zabrudza się co objawia się niższym ciśnieniem wody dochodzącym do filtra DPF. W skutek czego filtr zostaje niedokładnie wyczyszczony.

Jedyna maszyna która suszy w temperaturze ponad 100 stopni Celsjusza

FFSolution do czyszczenia filtrów jest jedynym urządzeniem który suszy filtry DPF, FAP, SCR lub Katalizatory w temperaturze powyżej 100 stopni co jest bardzo ważne, ponieważ do czyszczenia katalizatora, oprócz środka czyszczącego używana jest woda która odparowuje według praw fizyki intensywnie dopiero w temperaturze 100 stopni Celsjusza, a mówiąc dokładniej, wysoka temperatura odparowuje wodę z mikroskopijnych kanalików w ceramice która znajduje się w środku filtra, a ta ceramika nasiąka wodą dosłownie jak gąbka i dlatego woda musi doszczętnie odparować. Jeżeli suszenie odbywa się w temperaturze 50 stopni, jak to jest rozwiązane w innych urządzeniach to każdy człowiek wie i już nie raz obserwował np. gotującą się wodę w czajniku, gdy w czasie gotowania w 100 stopniach, a tą samą wodę przy temperaturze 50 stopni, a dokładnie ilość unoszącej się pary – różnica widoczna jest gołym okiem. Ilość unoszącej się pary w temperaturze w 100 stopni jest 50-krotnie większa niż w temperaturze 50 stopni. Jeżeli w naszej maszynie proces suszenia trwa między 30 a 60 minut to ile powinien trwać w temperaturze 50 stopni, prawdopodobnie ponad 25 godzin. Jeżeli filtr nie zostanie dokładnie wysuszony to po założeniu go do samochodu i uruchomieniu tworzą się spaliny, a spaliny to nic innego jak sadza, a sadza w połączeniu z wodą tworzą litą maź, która mikroskopijne kanaliki znajdujące się w ceramice w połączeniu z wysoką temperaturą bardzo szybko zatyka, wręcz można powiedzieć że zamurowuje. I w ten sposób przeprowadzone nieprawidłowe czyszczenie filtra DPF, FAP, SRC lub Katalizatora prowadzi do ponownego zatkania co czyni całą procedurę czyszczenia zbyteczną.

Przekrój z kamery przed i po