Naprawa pomp VP rozdzielaczowych

ROZDZIELACZOWE POMPY WTRYSKOWE FIRMY BOSCH TYPU VP 29/30 ORAZ VP44

W pompie typu VP29/30 wysokie ciśnienie paliwa wytwarzane jest przez jeden tłoczek pracujący osiowo wewnątrz głowicy. Pompy wtryskowe Bosch VP44 wykorzystują do tego celu kilka tłoczków (minimum 2), umieszczonych w obudowie. Pompy wtryskowe Bosch VP29/30 oraz VP44 posiadają elektroniczny sterownik , regulujący dawkę wtrysku i początek tłoczenia paliwa. Dzięki wyposażeniu silnika w szereg czujników monitorujących aktualny stan jego pracy, możliwe jest zbieranie wielu dodatkowych informacji, co pozwala na bardziej precyzyjne wysterowanie pompy wtryskowej, z uwzględnieniem chwilowego zapotrzebowania jednostki napędowej na paliwo.

Pompa VP 29/30

Jest to osiowa, rozdzielaczowa pompa produkowana przez firmę Bosch wyposażona w sterownik elektroniczny umieszczony na jej obudowie. Posiada one elektryczny zawór wysokiego ciśnienia, którego włączenie pozwala regulować dawkę wtrysku. Pompy VP 29 są stosowane w silnikach z wtryskiem pośrednim, a pompy VP 30 w silnikach z wtryskiem bezpośrednim. Maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 140 MPa.

Pompa wtryskowa vp 29, vp 30

Pompa Bosch VP 44 ze sterownikiem PSG 5

Jest to promieniowa rozdzielaczowa pompa wtryskowa. Łopatkowa pompa wstępna zabudowana wewnątrz pompy wtryskowej odpowiada za pobranie paliwa z baku, jego wstępne sprężenie i zasilenie sekcji wytwarzających wysokie ciśnienie. Niektóre układy mogą posiadają dodatkową, elektryczną lub mechaniczną pompę zasilającą. W rozdzielaczowej pompie wtryskowej typu VP44 wysokie ciśnienie wytwarzane jest przez promieniowo umieszczone tłoczki. Dawka paliwa i kąt wyprzedzenia wtrysku regulowane są za pomocą elektrozaworów. Maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 180 MPa.

Pompa wtryskowa Vp44

Pompa Bosch VP 37

Pompa VP 37 montowana w silnikach grupy VW o pojemności 1.9tdi montowane do 2004r. Bosch udostępnia procedury naprawcze tej pompy. 

Pompa wtryskowa VP 37

Pompa VP 44 ze sterownikiem PSG 16

Pompa VP 44 ze sterownikiem PSG 16, której charakterystyczną cechą są dwa przyłącza elektryczne znajdujące się na przeciwległych końcach sterownika, nie podlega naprawie, gdyż firma Bosch nie prowadzi dystrybucji oryginalnych części zamiennych i nie udostępnia procedur serwisowych do tego typu pomp. Występuje najczęściej w Opel Zafira 2.0 dti.

Pompa wtryskowa psg16