Kodowanie ukrytych funkcji tzw. retrofit BMW

Dany model samochodu wyjeżdżając z salonu posiada ten sam sterownik, jednak różny poziom wyposażenia. W jednych samochodach jest dostępne np. otwieranie/zamykanie szyb z kluczyka, światła powitalne, światła dzienne DRL, mruganie kierunkowskazów przy zamknięciu/otwarciu, a w innych nie. Wszystko zależy od wymagań i finansów pierwszego właściciela kupującego nowe auto w salonie. Produkowanie różnych sterowników, zaprogramowanych pod dane wymagania klienta mijało by się z celem i byłoby po prostu nie opłacalne dla marki BMW. Z tego powodu każdy sterownik posiada te same funkcję, jednak niektóre po prostu są nieaktywne. Dostępność na dzień dzisiejszy narzędzi i oryginalnych programów pozwala na dogłębną diagnostykę komputerową, odblokowanie ukrytych funkcji, czy też zmiana języka w bmw

BMW m4

Dezaktywacja systemu START/STOP

Coraz częściej nowsze modele samochodów, nie tylko marki BMW, są wyposażone w system START / STOP. Wielu użytkowników samochodu z tym modułem, praca tego systemu po prostu irytuje. My jako profesjonaliści od regeneracji turbosprężarek, zalecamy wyłączenie tej funkcji. Ciągłe włączenie i wyłącznie silnika podczas jego pracy, przy wysokiej temperaturze tworzy “koks” nagar na elementach w turbosprężarce. Olej nie zdąży się wychłodzić i się spieka. Jest to zabójcze zjawisko dla turbiny.

Kontrola turbosprężarki, wtryskiwaczy

Oryginalne oprogramowanie pozwala na odczyt zadanego i rzeczywistego ciśnienia doładowania, co pozwala stworzyć obraz podglądowy stanu zużycia turbiny.

wykres

Gdy zauważymy niepokojące objawy, np. ciężki start w chłodniejsze dni, biały dym z rury wydechowej, nierówną pracę silnika – warto zareagować jak najszybciej i zmierzyć korekcję wtryskiwaczy

korekty wtryskiwaczy