Sprawdzenie turbosprężarki

W naszej firmie jest dostępna usługa sprawdzenia turbosprężarki, kalibracji turbiny w stosunku do parametrów nowej turbosprężarki. Sprawdzamy czy tryb awaryjny oraz brak mocy jest spowodowany źle ustawioną turbiną, bądź powód znajduje się w innym miejscu. W ten sposób możemy Państwu z pewnością stuprocentową wykluczyć czy błąd jest spowodowany uszkodzeniem turbosprężarki. Ta metoda pomoże sprawniej i szybciej znaleźć powód awarii.

Aby przeprowadzić proces regulacji i kalibracji musimy:

  1. Zdemontować sterownik lub zawór (zależy czy mamy do czynienia ze sterownikiem elektronicznym, zaworem ciśnieniowym lub podciśnieniowym).

  2. Zdemontować muszlę aluminiową od strony zimnej i sprawdzić stan łopatek koła kompresji.

  3. Zdemontować kolektor żeliwny po ciepłej stronie i sprawdzić łopatki wirnika.

  4. Czyszczenie strony żeliwnej (szkiełkowanie)

  5. Czyszczenie klapki lub zmiennej geometrii (szkiełkowanie)

  6. Wymiarowanie zmiennej geometrii.

  7. Złożenie kompletnej turbosprężarki.

  8. Założenie na maszynę do ustawiania turbosprężarek.

  9. Sprawdzenie przepływów powietrza przez zmienną geometrię w trzech pozycjach zmiennej geometrii (zamknięcia, pół zamknięcia i otwarcia) w stosunku do nowej turbosprężarki.

  10. Sprawdzenie obrotów turbiny w czasie badania przepływów powietrza w trzech pozycjach zmiennej geometrii (zamknięcia, pół zamknięcia i otwarcia) w stosunku do nowej turbosprężarki.

  11. Sprawdzenie ciśnienia doładowania turbosprężarki w trzech ustawieniach zmiennej geometrii (zamknięcia, pół zamknięcia i otwarcia) w stosunku do nowej turbosprężarki.

  12. Sprawdzenie obrotów turbiny w czasie badania ciśnienia doładowania powietrza w trzech pozycjach zmiennej geometrii (zamknięcia, pół zamknięcia i otwarcia) w stosunku do nowej turbosprężarki.

  13. Jeżeli mamy do czynienie z turbiną z czujnikiem pozycji zaworu podciśnieniowego to sprawdzamy prawidłowość pozycji i odczyt parametrów czujnika pozycji w trzech ustawieniach zmiennej geometrii (zamknięcia, pół zamknięcia i otwarcia) w stosunku do parametrów czujnika w nowej turbosprężarce.

  14. Jeżeli mamy do czynienia z turbinami ze sterownikami elektronicznymi firmy Hella które mają stałe parametry zaprogramowane fabrycznie w sterowniku posiadamy możliwość nie tylko zaprogramowania np. utraconego oprogramowania ale jesteśmy w stanie dokładnie program zmienić, dopasowując parametry w regenerowanej turbinie w stosunku do nowej, ponieważ używana turbina poprzez długoletnie działanie w wysokiej temperaturze zmienia swoje parametry techniczne i poprzez możliwości dopasowania oprogramowania jesteśmy w stanie te różnice zniwelować. Dlatego otrzymacie państwo od nas zawsze turbinę ze sterownikiem elektronicznym w stu procentach ustawiona jak nową turbinę. Inne firmy muszą poprzez ustawienia na obudowie starą metodą spróbować mniej więcej czyli nie dokładnie dopasować ustawienia turbosprężarki w stosunku do ustawienia nowej turbiny.

  15. Jeżeli mamy do czynienia z turbinami KKK (BorgWarner) niemieckiej produkcji oraz sterownikami VDO / Siemens np. Audi 3.0 TDI i 2,7 TDI, te sterowniki są na dzień dzisiejszy nie regenerowane z powodu braku dostępności części, jeżeli taki sterownik ulegnie awarii musimy go wymienić na nowy lub używany według życzeń i finansów klienta. Przy wymianie na nowy sterownik ten nie posiada oprogramowania, a używany posiada oprogramowanie dopasowane do poprzedniej turbiny. Tego typu turbiny ustawia się bez sterownika i dopiero po ustawieniu programuje się sterownik, obojętnie czy sterownik jest nowy czy używany. Tak wygląda prawidłowa procedura ustawiania tego typu turbosprężarek. Nasze najnowocześniejsze maszyny i urządzenia potrafią to  ustawić z dokładnością do jednej dziesiątej milimetra.

  16. W czasie ustawiania turbosprężarki dodatkowo sprawdzana jest szczelność, ewentualne odgłosy, dźwięki i rezonans turbiny przy pełnym zakresie obrotów.

  17. Na końcu kontrola końcowa i gotowe.

Czyszczenie zmiennej geometrii i kalibracja turbiny pomaga na tryb awaryjny podczas przyśpieszania, brak mocy, poszarpywanie samochodu oraz na zawieszanie się turbiny.

Prawidłowo ustawiona turbosprężarka w stosunku do nowej turbiny wpływa na:

  • Pełną moc samochodu
  • Mniejsze spalanie 
  • Czystość spalin
  • Płynne przyspieszanie samochodu
  • Prawidłową i cichą pracę silnika
  • Wydłuża żywotność silnika

Koszty (cena) czyszczenia i ustawienia turbiny

Turbosprężarka z klapką

Z klapką

250zł

netto

Turbosprężarka ze zmienną geometrią

Z geometrią

300zł

netto

Turbosprężarka z czujnikiem pozycji

Z czujnikiem pozycji

350zł

netto

Turbosprężarka ze sterownikiem elektronicznym

Ze sterownikiem

350zł

netto

Turbosprężarka jest ustawiana w 100% względem nowej turbosprężarki, potwierdzeniem jest wydruk z maszyny.

Turbosprężarka jest sprawdzana i ustawiana w ruchu na wysokich obrotach, identycznie jak w samochodzie.