Turbosprężarka regeneracja
krok po kroku

1) Standardowa turbosprężarka do regeneracji

2) Kiedy urządzenie zostanie rozebrane na części pierwsze (zdjęcie po lewej), trafiają one do myjki wysokociśnieniowej, w której obecny jest specjalny odczynnik (zdjęcie po środku). A tak prezentują się po wyczyszczeniu.

3) Po dokładnym wyczyszczeniu (zdjęcie po lewej) części trafiają do piaskarki (zdjęcie po środku) gdzie odbywa się kryształkowanie bardzo drobnymi kuleczkami szkła, a tak wyglądają po kryształkowaniu (zdjęcie po prawej). 

4) Kolektor turbiny (z lewej) poddawany jest procesowi kryształkowania z wykorzystaniem granulatu w innej piaskarce (środek). A tak komponent ten wygląda po zakończeniu kryształkowania (z prawej).

5) Obudowę łożysk (z lewej) wkłada się do nowoczesnej myjki ultradźwiękowej (środek). Następnie znów myje się ją w myjce ciśnieniowej ze specjalnym odczynnikiem (drugie zdjęcie z prawej). Tak wygląda obudowa po wyczyszczeniu (pierwsze zdjęcie z prawej). 

6) Kiedy wszystkie podzespoły zostaną umyte, niezbędne jest zweryfikowanie ich pod kątem uszkodzeń oraz zużycia materiału. Na zdjęciach od lewej zostało zaprezentowane sprawdzanie wałka turbosprężarki, talerzyka i obudowy łożysk. To tylko niektóre z parametrów, które muszą być poddane precyzyjnemu sprawdzeniu. Po zakończonej weryfikacji jesteśmy w stanie stwierdzić, które części mogą być ponownie użyte, a które koniecznie należy wymienić.

7) Jeżeli w czasie weryfikacji poprawności parametrów wszystkich komponentów urządzenia znajdziemy uszkodzone bądź zużyte części, od razu wymieniamy je na NOWE sprawdzonej marki Melett, gdzie nasza firma jako jedna z pięciu w Polsce posiada autoryzację oryginalnych części firmy Melett 

8) Kiedy już sprawdzimy wszystkie podzespoły, możemy zająć się wyważaniem na wyważarce TB Comfort firmy Schenck (zdjęcie z lewej). W pierwszej kolejności wyważamy wałek turbosprężarki dwustronnie (środek), a następnie koło kompresji, także dwustronnie (zdjęcie z prawej).

9) Po wyważeniu koła kompresji i wałka przechodzimy do składania całego środka turbiny, czyli tzw. korasa (zdjęcie z lewej), który zostaje doważony na wysokoobrotowej doważarce do rdzeni turbosprężarek Typu 110 MBRS (środek), gdzie sprawdza się szczelność, wibracje, wyważanie oraz wiele innych funkcji umożliwiających urządzeniu niezawodne funkcjonowanie przez wiele lat.

10) Możemy złożyć urządzenie, a następnie wykonać ostatni test na turbotesterze, który nie tylko testuje zawory turbiny ciśnieniowej i podciśnieniowej, korzystając z tzw. gruszki (zdjęcie z lewej), ale również sterowniki elektroniczne tego urządzenia (zdjęcie z prawej).

11) Pod dokonaniu wstępnej regulacji tzw. „gruszki”, turbosprężarka trafia do TURBO-TESTERA gdzie dokonywana jest precyzyjna kalibracja zmiennej geometrii. Dzięki temu zabiegowi mamy 100% pewności, że turbina będzie doładowywała identycznie jak NOWA.

Warto wspomnieć, że jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która posiada urządzenie do tego typu regulacji w RUCHU !

DO KAŻDEJ REGENERACJI JEST DOŁĄCZANY WYDRUK Z MASZYNY

12) Na koniec zestawienie zdjęć uszkodzonej i naprawionej turbosprężarki. Różnica widoczna jest gołym okiem.

Cena do ustalenia według modelu turbosprężarki,
proszę zadzwonić na nr: 32 45 64 980 aby uzyskać szczegóły

POSIADAMY TURBOSPRĘŻARKI NA WYMIANĘ