Regeneracja pompowtryskiwaczy
Pompowtryskiwacz – urządzenie do hydraulicznego wtrysku paliwa w silniku o zapłonie samoczynnym.
Pompowtryskiwacz stanowi połączenie wtryskiwacza i sekcji tłoczącej pompy paliwowej. Składa się z cylinderka będącego jednocześnie komorą wysokociśnieniową, w którym ruch posuwisto–zwrotny wykonuje tłoczek napędzany krzywką wałka rozrządu poprzez dźwignię z rolką . Pozostałe elementy to kanały dopływowy i odpływowy paliwa, kanaliki doprowadzające paliwo z komory wysokociśnieniowej pod iglicę, zawór elektromagnetyczny odcinający komorę wysokiego ciśnienia od układu paliwowego, iglica rozpylacza, sprężyna iglicy, dławik iglicy, zawór przelewowy, oraz sprężyna powrotna tłoczka.
Rozróżniamy dwa rodzaje pompowtryskiwaczy w samochodach osobowych
Pompowtryskiwacze BOSCH są stosowane w najpopularniejszych samochodach np. Passat b5 1.9 tdi, passat b6 1.9 tdi i są w pełni naprawialne.
Pompowtryskiwacze Siemens/Continental są stosowane przede wszystkim w audi 2.0 140km oraz 170km. Dla tych pompowtryskiwacze producent nie przewiduje części zamiennych. Naprawa jest niemożliwa. Koszt nowego to około 1300zł.