Objawy uszkodzenia wtryskiwaczy

Diagnoza ogólna – informacja mechanika demontującego wtryski o podejrzeniu uszkodzenia wtrysku, na które składa się:
– wysoka/niska korekta,
– dymienie samochodu na biało lub czarno,
– falowanie obrotów silnika,
– przedmuchy,
– trudności z odpalaniem,
– spadek mocy,
– tryb awaryjny,
– zapalanie się kontrolki świec żarowych,
– głośna praca wtryskiwaczy.

Błąd check silnika ikona
Diagnostyka wtryskiwaczy check błąd
Diagnoza wstępna:
– badanie wtrysków pod względem uszkodzeń mechanicznych:
– przedmuchy na podkładce termo-izolacyjnej wtrysku,
– uszkodzenie gwintu króćca dolotowego,
– przestawienie kąta cewki wtryskiwacza podczas demontażu,
– zniekształcenie rozpylacza wtrysku spowodowane zbyt wysoką temperaturą panująca w komorze spalania,
– kolor końcówki wtrysku świadczący o zbyt wysokiej/niskiej dawce wtrysku lub zatrzymaniu jego pracy z powodu np. opiłków.
Diagnoza końcowa:
– polega na rozebraniu wtrysku celem sprawdzenia obecności opiłków, rdzy oraz wytarć na poszczególnych elementach wtryskiwacza spowodowanych jego długą pracą bądź uszkodzeń spowodowanych obecnością opiłków w układzie paliwowym. Ostatnim elementem diagnozy jest test wtryskiwacza na stole pobierczym w celu potwierdzenia jego osiągów.