Wtryskiwacze bezpośrednie

Wtryskiwacz bezpośredni to jedno z rozwiązań dawkowania paliwa w silnikach benzynowych. Ten rodzaj wtryskiwacza podaje paliwo bezpośrednio do komory spalania.

Nasze usługi

Czynności które wykonujemy przy naprawie wtryskiwaczy bezpośrednich:

  • mycie obudowy
  •  mierzenie rezystancji cewki
  • test sprawności elektrycznej cewki pod obciążeniem
  • mierzenie czasu otwarcia
  • test szczelności
  • sprawdzenie strugi rozpylania
  • sprawdzenie wydajności statycznej przy pełnym wypełnieniu
  • testowanie dawek przy różnych wysterowaniach
  • czyszczenie ultradzwiękowe
  • czyszczenie dynamiczne
  • płukanie wsteczne
  • wymiana filtrów siatkowych
  • pełna dokumentacja z wykresami

Nowość!!! Siemens VDO wtrysk bezpośredni z BMW

Wtryskiwacz bezpośredni firmy Siemens VDO produkowany dla koncernu BMW –  dlaczego były z nim problemy?

Do niedawna nie była dostępna technologia pozwalająca na regulację a co za tym idzie na poprawienie pracy i wydajności stosu piezo, który odpowiada za poprawną pracy wtryskiwacza. Problem został rozwiązany z pojawieniem na światowy rynku stołu probierczego firmy CARBON ZAPP GDU2R. Stół ten pozwala na regulację dawek jak rownież rewitalizacje stosu piezo co powoduje możliwość przywrócenia nominalnych parametrów wtryskiwacza. Kluczową funkcją CARBON ZAPP GDU2R jest możliwość nadania unikalnego KODU GCC, który jest bliźniaczym kodem IMA, stosowanym w wtryskach diesla.

Stół probierczy GDU2R jest autoryzowany stołem siemens VDO

Nadajemy Kod GCC

Posiadamy na dzień dzisiejszym jedyny stół probierczy które posiada autoryzacje Koncernu Siemens VDO do autoryzowanego nadawania Kodu GCC do wtryskiwaczy benzynowych do BMW o bezpośrednim wtrysku piezoelektrycznego GDI. Kod GCC jest to funkcja wpisywania parametrów dawek i kondycji wtryskiwaczy do komputera głównego w samochodzie, co jest dotychczas znane w wtryskiwaczach Diesla pod nawą IMA kody. Nadanie Kodu GCC umożliwia wtryskiwaczowi od samego początku dopasować się parametrami perfekcyjnie do samochodu jeżeli nie mamy problemów w samym silniku np. nieprawidłową kompresję. Funkcja nadawania nowego Kodu GCC została niedawno wprowadzona przez firmą Siemens VDO i od tego czasu zauważyliśmy ogromną różnice w prawidłowym funkcjonowaniu wtryskiwaczy bez bez Kodu GCC a z wtryskiwaczami które przejdą rygorystyczne testy wprowadzone przez firmę Siemens VDO i zostanie im nadany kod GCC. Na dzień dzisiejszy nie mamy żadnej reklamacji na funkcjonalność wtryskiwaczy po regeneracji, jeżeli mechanik zabuduje go według naszych zaleceń montażu i w niektórych wypadkach sprawdzenia układu elektrycznego lub parametrów stanu akumulatora i jego ładowania.

Regulacja dawek wtryskiwacz Siemens VDO z BMW

Wtryskiwacz Benzynowy GDI zastosowany BMW jest to wtryskiwacz w dosłownym tłumaczeniu Gazoline Direct Injection – bezpośredni wtrysk paliwa, oznacza to że paliwo pod wysokim ciśnieniem jest bezpośrednio wtryskiwane do komory spalania. Jeżeli wtryskiwacz ten po profesjonalnym wielofazowym czyszczeniu w myjce ultradźwiękowej, po czyszczeniu MACC oraz po wstecznym czyszczeniu który jest najważniejszym czyszczeniu polegającym na tym, że po wszystkich poprzedzających czyszczeniach oraz procesach rozluźniających osady wewnątrz wtryskiwacza musimy się pozbyć które znajdują się w wtryskiwaczu i wszystkie metody dotychczasowe, które polegały na wyciśnięciu i usunięciu przez małe dziureczki w rozpylacza zabrudzeń nieraz sprawdzały się ale niejednokrotnie zatykały ten wtryskiwacz bardziej niż był przed regeneracją i wtedy nadawał się tylko do wymiany na nowy. Proces wstecznego płukania polega na wypłukaniu zabrudzeń od strony końcówki rozpylacza wstecz czyli do szerokiego wejścia zasilania wtryskiwacza i wtedy widzimy że nawet zabrudzenia które z niego wychodzą mją wielkość nawet 3 mm. Jeżeli po takim kompleksowym czyszczeniu ten wtryskiwacz a dokładnie jego parametry znajdują się jeszcze na czerwonym polu czyli pokazuje że dawki są za wysokie lub za niskie wtedy jest możliwość regulacji tego wtryskiwacza by wszedł w pole zielone (parametry bardzo dobre) lub w kolor niebieski (parametry idealne) to wtedy dopiero stół probierczy zwolni możliwość nadania kodu GCC temu wtryskiwaczowi.

Rewitalizacja wtryskiwacza piezoelektrycznego Siemens VDO z BMW

By opisać dość prosto proces rewitalizacji stosu piezo w wtryskiwaczu Siemens VDO, jest to proces kuracyjny doładowujący specjalnym sygnałem prądowym o specjalnym profilu stos piezo. Po takiej kuracji stosu piezo zostaje przywrócona początkowa wartość długości wydłużania się piezo-kryształów w wtryskiwaczu. Rewitalizacja usprawnia wtryskiwacz naturalnie jeżeli nie posiada on żadnych uszkodzeń mechanicznych ani prądowych. Wtryskiwacz ten jest jeszcze zanim zostanie zapięty na stole probierczym sprawdzany, pomimo tego, że stół probierczy robi to na swój sposób dodatkowo, jednym urządzeniem na zwarcia między pinowe i zwarcia do obudowy oraz innym urządzeniem mierzymy pojemność stosu piezo-kryształów. Jeżeli te parametry będą porawne dopiero wtedy nadaje się ten wtryskiwacz do rewitalizacji na stole probierczym i dalszym testom. Wtryskiwacz po takiej rewitalizacji, zależny od jego intensywności eksploatacyjnej zostaje uzdrowiony na okres od 3 do 8 lat poprawnego działania.

Wszystkie wtryskiwacze

130zł
  • Profesjonalne czyszczenie i testowanie
  • Wydruk

Mercedes Piezo CGI

200zł
  • Profesjonalne czyszczenie i testowanie
  • Rewitalizacja Piezo
  • Wydruk

BMW PIEZO GDI

Bez regulacji
250zł
  • Profesjonalne czyszczenie i testowanie
  • Rewitalizacja Piezo
  • Nadanie nowego kodu GCC
  • Wydruk

BMW PIEZO GDI

+ Regulacja
350zł
  • Profesjonalne czyszczenie i testowanie
  • Rewitalizacja Piezo
  • Regulacja
  • Nadanie nowego kodu GCC
  • Wydruk
Popularne